Aflaţi la început de drum sau în căutarea unei noi nişe de activitate, antreprenorii îşi doresc să deschidă o afacere cu un buget relativ restrâns. Nu este imposibil, însă acest lucru necesită timp şi foarte multă răbdare. În anul 2021 există o varietate de nişe disponibile pentru tot felul de activităţi iar, cele mai alese sunt chiar cele online și offline.
Cel mai inovativ şi actual business ieftin şi foarte căutat de romani pentru anul 2021 este crearea unui blog. Preţurile sunt relativ mici şi pot începe chiar şi de la câteva sute de euro, incluzându-se instrumentele inteligente care vor da funcţiune blogului şi abonamentele lunare pentru anumite programe speciale ce ţin de verificarea originalităţii conţinutului sau a erorilor gramaticale. Dar, cum se poate schimba un blog într-un business foarte profitabil? Răspunsul la această întrebare tine de afilierile de marketing.
Pe scurt, firmele pot face reclame pe bloguri, iar antreprenorul poate să facă profit pentru fiecare click şi produs achiziţionat de un potenţial client către site-urile partenerilor afiliaţi. În funcţie de popularitatea site-ului, profitul poate să fie mult mai mare. Şi aici, un antreprenor trebuie să facă câteva investiţii care îi pot aduce blogul pe primele pagini de pe Google.
Pentru a atinge acest nivel, este necesar să se facă cât mai vizibil blogul prin canalele de social media precum Facebook, Twitter, Instagram, etc. Deseori este nevoie de serviciile unui specialist pentru optimizare şi chiar şi pentru a crea conţinut de calitate. De asemenea, nu este obligatoriu pentru antreprenor să cunoască limbaje de programare pentru a forma site-ul. Există foarte mulţi freelanceri talentaţi şi chiar şi firme specializate care construiesc site-ul de la cap la coadă. Este important de menționat că aceasta este un tip de business care poate da roade foarte rapid dacă strategia de marketing din spatele site-ului este foarte bine pusă la punct.
În ultimii 3 ani de zile, au apărut foarte multe săli de fitness în România. Cererea este foarte mare, iar costurile sunt relativ mici. Există tot felul de programe speciale care pot ajuta antreprenorii cu finanţarea unui proiect de acest fel. Exista chiar şi fonduri europene accesibile pentru astfel de proiecte sau chiar şi posibilitatea de a primi ajutor venit din partea băncilor. Pentru moment, sălile de fitness pot sa fie:
Specialiştii au estimat că în viitorul apropiat, sălile de fitness vor atinge apogeul şi în România, iar cererea pieţei chiar se va dubla. Pentru o astfel de afacere, antreprenorii pot să opteze pentru deschiderea unei francize sau pentru deschiderea afacerii proprii de la 0. Cei interesaţi, trebuie să facă o scurtă analiză a locaţiilor, să aleagă o zonă bună şi chiar să închirieze un spaţiu special pentru această activitate şi să achiziţioneze aparaturii specifice.
Deschiderea unui mic magazin sau a unei patiserii ori cofetării poate să fie extraordinar de profitabilă. Trăim în secolul tehnologiei iar, unii antreprenorii tind să activeze în aceste domenii direct de acasă, promovându-şi produsele mai departe prin canale de socializare şi aplicaţii populare în rândurile jucătorilor. Bineînţeles, vor avea nevoie de aparaturi specifice pentru a putea pregăti torturile, prăjiturile sau alte delicatese ce ţin de arta patiseriei.
Există şi posibilitatea de a închiria un spaţiu specializat în acest domeniu pentru desfăşurarea activităţii sau chiar cumpărarea unor spaţii comerciale pentru a deschide un mic magazin sau o cofetărie. Costurile sunt relativ mici, în special pentru cei care reuşesc să obţină fonduri Europene pentru acest domeniu competitiv.
O altă idee de afacere ieftină şi simplă constă în deschiderea unui magazin online. Antreprenorul, trebuie să îşi aleagă domeniul de activitate şi să îşi facă stocul de produse care urmează să fie vândut consumatorului şi să primească certificările necesare pentru a-și putea desfăşura afacerea în mediul online aşa cum se cuvine. Prețurile de pornire variază în funcție de domeniul de activitate – pharma, tehnologie, auto, etc.
Este recomandat ca antreprenorii să îşi construiască de la bun început planul de afaceri şi să îşi calculeze banii pe care urmează să-i investească sau pe care ar putea să-i piardă în cazul în care nu reuşesc să aducă clienţi pe platforma lor. Site-urile de încredere vor lăsa consumatorul să îşi lase opiniile reale asupra produselor achiziţionate. Pentru atragerea unei clientele cât mai diversificate, la fel ca în cazul unui blog, este foarte important să se pună accentul pe publicitate.
În cazul în care unele din domeniile/nișele de mai sus au fost pe placul antreprenorilor aflați la început de drum, este momentul unei alegeri. După ce s-a stabilit care este business-ul dorit, un antreprenor trebuie să:
Fiecare afacere vine cu riscuri şi cu beneficii. Indiferent de domeniul de activitate, pot exista suişuri şi coborâşuri dar şi profituri bune pe termen lung. Totul ţine însă de metodele de promovare, analizarea pieţei şi oferirea unor preţuri competitive şi permisibile pentru consumatori.